CONTACT
X
STOCKHOLM
Biblioteksgatan 11
111 46 Stockholm
Tel. 08-525 01 800
info@jurek.se
MALMO
Malmöhusvägen 1
211 18 Malmo
Tel. 031-712 83 40
info@jurek.se
GOTHENBURG
Kungsgatan 17
411 19 Gothenburg
Tel. 031-712 83 40
info@jurek.se
SUNDSVALL
Storgatan 29
852 30 Sundsvall
Tel. 060-616 403
info@jurek.se
Jurek Rekrytering & Bemanning logga
Jurek Rekrytering & Bemanning

Recruiting- and Office coordinator till A.T. Kearney i Stockholm

15-05-2019

 

Vi söker dig som vill bli en del av ett professionellt och framåtlutat managementkonsultbolag med tydliga värderingar och en inkluderande kultur. Vår nya stjärna kommer i en nyinrättad tjänst att ansvara för administration och koordinering kring rekrytering samt ha ett operativt kontorsansvar i Stockholm.

Arbetsuppgifter
I denna roll ingår bl a följande arbetsuppgifter:

  • Hantera all kandidatkontakt från event/intresseanmälan och genom hela rekryteringsprocessen
  • Screena ansökningar och vara first point of contact gentemot högskolorna
  • Planera, koordinera och genomföra events och nätverksträffar samt diverse olika aktiviteter för studenter
  • Planera och genomföra marketing- och alumnievents
  • Planera och driva närvaro i sociala medier (LinkedIn och Facebook)
  • Ha ett övergripande ansvar för att kontoret fungerar väl samt sköta kontakter med leverantörer, göra beställningar av kontorsmaterial och livsmedel, säkerställa att teknik och utrustning fungerar samt att kontoret är representativt och fräscht
  • Förbereda inför externa möten samt vara en del av det team som planerar och ansvarar för interna staffmöten samt sociala aktiviteter

Kvalifikationer och erfarenhet
Är du den vi söker har du sannolikt några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en akademisk examen inom HR, Marknad eller Ekonomi. Branscherfarenhet från Professional Services är önskvärt. Du har en proaktiv förmåga och vana att arbeta självständigt under eget ansvar samtidigt som du har en utpräglad teampersonlighet som trivs med att samarbeta över såväl arbetsområden som landsgränser. Tjänsten kräver struktur och god prioriteringsförmåga samt att du har ett gott öga till administration och hänger med i den digitala världen där du har erfarenhet av att arbeta med sociala medier. Din kommunikativa förmåga är mycket god i tal och skrift på såväl engelska som svenska.

Personlighet
Vi söker dig som är engagerad och har en positiv inställning och attityd till dig själv och andra. Du är en relationsperson som är trygg i dig själv med en utåtriktad och social personlighet. Du gillar organisation och struktur och har vana att lyfta blicken för den övergripande planeringen. Till vardags arbetar du operationellt med många parallella projekt och löser ad hoc uppgifter löpande. Du vill komma framåt och i mål med dina uppgifter varför du värdesätter effektivitet med kvalitet. Service och flexibilitet är a och o för tjänsten och du känner igen dig i att vara en prestigelös person som hugger tag i det som krävs och är flexibel till att arbeta utanför kontorstid samt vid enstaka tillfällen resa inom Norden när så krävs.

För mer information om bolaget, se gärna www.atkearney.com

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning ser vi mycket fram emot att ta emot din CV och personliga ansökan så snart som möjligt då urval kommer att ske löpande från start. Tjänsten är en tillsvidareanställning med önskad start före sommaren 2019, dock senast i augusti. Arbetstiden är främst under kontorstid men arbete innan/efter kontorstid förekommer under perioder. Har du ytterligare frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Waering på Jurek. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Sökord: Rekryteringskoordinator, HR-administratör, Office Coordinator, Kontorsassistent, employer branding, eventkoordinator

Area:
Stockholm
Stockholms län

Type of employment:
Tillsvidare Heltid

Contact:
Susanne Waering

WELCOME

Biblioteksgatan
Kungsgatan
Norra Vallgatan
Sundsvall